ساخت کانال تهویه مطبوع در اصفهان – چه نوع کانال‌هایی وجود دارد و کدام بهتر است؟

  1. خانه
  2. وبلاگ
  3. ساخت کانال تهویه مطبوع در اصفهان – چه نوع کانال‌هایی وجود دارد و کدام بهتر است؟
ساخت کانال تهویه مطبوع در اصفهان

کانال‌های هوا بخش مهمی از سیستم تهویه مطبوع را به خود اختصاص می‌دهند. به این ترتیب، ساخت کانال تهویه مطبوع و کیفیت محصول نهایی اهمیت بسیار بالایی دارد. این مسئله بر خلاف تصور برخی مصرف‌کنندگان است که تنها به برند سیستم تهویه مطبوع می‌اندیشند. این افراد معمولا در خصوص کانال‌های هوا هیچ ذهنیت خاصی ندارند و همه چیز را به فروشنده یا نصاب سیستم تهویه مطبوع خود می‌سپارند.

در این مطلب، نگاهی کوتاه به انواع سنتی و مدرن کانال‌های هوا می‌اندازیم. همچنین، مزایا و معایب این کانال‌ها را بررسی می‌کنیم تا در نهایت، بتوانید برای ساخت کانال تهویه مطبوع خود به تصمیمی صحیح برسید.

انواع کانال هوا

به طور کلی، کانال‌های هوا را می‌توان به دو گروه سنتی و مدرن تقسیم کرد. کانال‌های سنتی هوا فلزی و معمولا از جنس ورق‌های گالوانیزه هستند. گروه مدرن نیز به کانال پیش عایق شده شهرت دارند.

کانال‌های سنتی: سنگین و بدون انعطاف‌پذیری

همان‌طور که گفته شد، بیشتر کانال‌های هوا در گذشته از ورق گالوانیزه ساخته می‌شد. این کانال‌ها در زمان ابداعشان مناسب به نظر می‌رسیدند. با این حال، همیشه کانال‌کشی با کانال‌های سنتی دردسرهای خود را به همراه داشت.

کانال‌های گالوانیزه وزن سنگینی دارند و باید بنایی که در آن کار کانال‌کشی انجام می‌شود، از استحکام مناسبی برخوردار باشند. در غیر این صورت، باید حتما محل نصب کانال تقویت شود. علاوه بر این، این کانال‌ها به فضای زیادی برای نصب احتیاج دارند و فضای هدر رفته نزدیک به دو برابر حجم کانال است.

حتما بخوانید:  ساخت کانال پلی اورتان - ویژگی‌های این نوع کانال و 6 مزیت آن

نکته منفی دیگر در این کانال‌ها، زمان و زحمت بالای نصب آن‌ها است. این کانال‌ها پس از نصب، تازه نیاز به عایق‌بندی دارند. در نتیجه، در صورتی که به سراغ ساخت کانال تهویه مطبوع برای ساختمان خود می‌روید، انتخاب این نوع کانال‌ها توصیه نمی‌شود.

 

 

کانال‌های مدرن: پیش عایق شده و بی‌دردسر

کانال‌های مدرن هوا به نام کانال پیش عایق شده یا کانال‌های پلی اورتان شهرت یافته‌اند. همان‌گونه که از نام این کانال‌ها مشخص است، در هنگام ساخت عایق‌بندی می‌شوند. بنابراین، در هنگام نصب بسیار سریع‌تر و بی‌دردسرتر خواهند بود. همچنین، این کانال‌ها دارای وزنی در حدود یک‌سوم کانال‌های گالوانیزه هستند. به همین خاطر است که حتی در ساختمان‌های قدیمی نیز با خیال راحت می‌توان آن‌ها را نصب و راه‌اندازی کرد.

به دلیل این که این نوع کانال‌ها پس از نصب نیاز به عایق‌بندی ندارند، فضای لازم برای نصب آن‌ها در حد همان ابعادشان است. به این ترتیب، معماران، طراحان و سازندگان ساختمان با دستی باز می‌توانند طرح مورد نظر خود را پیاده‌سازی کنند.

مسئله بعدی، مقاومت و استحکام فوق‌العاده کانال‌های پلی اورتان است. این کانال‌ها حتی بیش از بیست سال می‌توانند عمر کنند. از همین رو می‌توان گفت که مصرف‌کنندگان این کانال‌ها تا سال‌های متمادی هیچ‌گونه دغدغه‌ای بابت کانال سیستم تهویه مطبوع خود نخواهند داشت. با این اوصاف، مشخص است که انتخاب کانال‌های پیش عایق شده از هر نظر مقرون به‌صرفه است. ضمن این که این کانال‌ها کمترین میزان نشتی هوا را دارند. به این ترتیب، هم کارایی سیستم تهویه مطبوع بالاتر خواهد رفت و هم در مصرف انرژی برق صرفه‌جویی خواهد شد.

حتما بخوانید:  تعمیر کولر گازی و نکاتی که بهتر است پیش از تماس با تکنسین بررسی کنید

به عنوان نتیجه‌گیری، باید گفت که بدون شک انتخاب کانال‌های پیش عایق شده، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. این انتخاب در زمان، انرژی و هزینه شما صرفه‌جویی بسیاری در پی خواهد داشت.

ساخت کانال تهویه مطبوع در اصفهان

همشهریان اصفهانی در مورد ساخت کانال تهویه مطبوع می‌توانند با خیالی آسوده بهترین انتخاب را داشته باشند. شرکت پارسا تهویه سال‌های طولانی است که در زمینه سیستم‌های تهویه مطبوع فعالیتی حرفه‌ای دارد. این شرکت که به عنوان نمایندگی و خدمات پس از فروش هایسنس نیز شناخته می‌شود، شرکتی خوش‌نام و دارای کارشناسانی خبره است. پارسا تهویه به ساخت کانال پیش عایق شده در اصفهان نیز می‌پردازد. برای سفارش ساخت کانال تهویه مطبوع می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. همچنین، این شرکت به عنوان نماینده رسمی کولرهای گازی هایسنس در اصفهان نیز انتخاب شده است. بنابراین، در صورتی که تمایل دارید از محصولات با کیفیت این برند معتبر استفاده کنید، می‌توانید خریدی مطمئن را از پارسا تهویه انجام دهید.

امتیاز دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ارتباط از طریق واتساپ